Филмовата адаптация „Силата на кучето“ взе първите две награди на тазгодишното издание на БАФТА за най-добър филм и най-добър режисьор. Лентата е базирана на едноименната книга на Томас Савидж – „Силата на кучето“ (изд. „Лабиринт“, преводач: Владимир Полеганов). Уестърнът на Джейн Кемпион е с участието на Бенедикт Къмбърбач, който влиза в ролята на свиреп животновъд в Монтана от 1920-те години. Къмбърбач прие режисьорската награда поради отсъствието на Кампион, която все още беше в Лос Анджелис, след като присъства на наградите на Гилдията на режисьорите в Америка в събота, пише The Guardian.
Къмбърбач пропусна в категорията водещ актьор, губейки от Уил Смит за ролята на бащата на Винъс и Серина Уилямс в „Методът Уилъмс“. Победата прави Смит огромен фаворит за триумф на Оскарите след две седмици, където Кемпион също има шансове за победа.
Книжната адаптация по романа на Франк Хърбърт от 1965 г. „Дюн“, взе най-много награди за вечерта – пет – като обра отличията в техническите категории, включително операторско майсторство, дизайн на продукцията, визуални ефекти и звук.
Кенет Брана взе отличието за изключителен британски филм за своята автобиографична драма „Белфаст“.
Рюсуке Хамагучи спечели наградата за най-добър филм на чужд език за „Карай колата ми“, неговия епичен пътен филм, базиран на късия разказ на Харуки Мураками. Това е първият японски филм, който печели БАФТА, докато Хамагучи е едва третият номиниран японкси режисьор и първият след Акира Куросава през 1985 г.
Но събитието имаше препратки към войната в Украйна, като някои номинирани носеха ленти и значки в синьо-жълтия цвят на украинското знаме или говореха за кризата на червения килим и на сцената.
Събитието в неделя вечерта беше уверено завръщане към реалния живот за БАФТА. Наградите бяха решени от 7 000 членове на Британската филмова академия, която претърпя значителна задкулисна промяна след реакцията заради липсата на разнообразие в късите списъци преди две години. Бяха въведени 220 нови правила и разпоредби, включително квоти за създателите на филми и задължителното гледане от гласоподавателите на поне 15 произволно избрани заглавия. Такива мерки бяха приписани на тазгодишния изключително широк набор от номинирани.