Не всеки дизайнер може да направи модно ревю около цитат от Ницше. Марк Джейкъбс обаче винаги е имал изключителен нюх за драма, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.
„Само изкуството ще ни спаси да не умрем от истината“, казва веднъж немският философ – реплика, която Джейкъбс избира да подчертае в бележките си за своето ревю в голямото фоайе на Нюйоркската обществена библиотека на Пето авеню в Манхатън.
В случай, че има някакво съмнение, Джейкъбс визира бурните събития във външния свят. Дизайнерът говори и за това, че прави и споделя своите творчески избори в „контраст с нестихващата бруталност и грозота на света отвъд нашите изолирани, но не и непроницаеми стени“.
Марк Джейкъбс организира шоуто в мраморното фоайе на известната библиотека точно година след предишното си ревю на същото място.
Дефилето, проведено през лятото, вместо на Седмицата на модата, е първото присъствено шоу след затварянето заради коронавирусната пандемия и има за цел да изпрати категоричното послание, че Ню Йорк се завръща.
Въпреки че пандемията не е приключила, в града цари оживление, както и на подиума на дефилето на Марк Джейкъбс. Както и миналата година, в дизайните му има футуристично усещане със свръхразмерни пропорции, лъскави материи, причудливи форми и изобилие от цветове.
Модели в бели или черни ботуши на платформа демонстрираха бляскави визии, например лъскава рокля в кобалтово синьо, съчетана с подходяща кърпа, вързана на врата, или с ръкавици с дължина до лактите. Или ансамбъл в цвят лавандула с панталони с връзки и отново дълги ръкавици.
Пуловерите в яркосиньо или розово са огромни с гигантските си ръкави, преметни около кръста или през раменете – достатъчно обемни, за да скрият още един човек. Надиплените дрехи скоро отстъпват място на разкриващи повече плът ансамбли като дълга розова пола с миниатюрно горнище на бански, обсипано с пайети.
Една от най-забележителните визии е метална туника, наподобяваща ризница, съчетана с дълги до лактите черни ръкавици и кърпа от същата материя, широки дънки и бели ботуши на висока платформа. След това идва ред на по-фантастични визии: дълги поли в зелено или лилаво с лъскави огромни буфан ръкави и драматична, стелеща се на талази се рокля в неоново зелено.
Джейкъбс очевидно се забавлява както с материите, така и с формите, и наистина ги изброява в бележките си за ревюто. До колона, озаглавена „Хора“ (това са моделите, сред които сестрите Бела и Джиджи Хадид), дизайнерът разкрива материалите си – платно, деним, фолио, стъкло, кожа, боя, хартия, пластмаса, гума, винил. Формите включват бикини, блейзъри, жилетки, карго панталони.
Обобщаващата тема изглежда е изразена в заглавието на шоуто: „Избор“ и още повече – креативност. „Моите чувства са непоколебими“, пише дизайнерът. „Творчеството е от съществено значение за живота“.