Най-новият минисериал, продуциран от Рийз Уидърспун – „Малки пожари навсякъде“, базиран на едноименния роман от Селест Инг (изд. „Сиела“) вече може да бъде гледан на стрийминг платформата Hulu и е гарантирано удоволствие за всички почитатели на книгата. От досегашните проекти на Уидърспун и екипа ѝ бях сигурна, че ще положат усилия да направят достойна екранизация на романа, но бях изненадана до какви детайли са достигнали за целта.
Дори визията на началните надписи разказва история, която всеки почитател на книгата ще разбере и оцени. Подобни дребни „намигвания“ към феновете има през целия сериал, който обаче крие и много изненади и допълнения. Така че, независимо колко добре сте запознати с книгата на Инг, отново може да бъдете изненадани и с интерес да гледате осемте едночасови епизода.
Разликите са така добре вплетени в основната нишка от книгата, че в крайна сметка допринасят към крайния продукт, без да променят същината на посланията от романа. Единственото по-съществено разминаване може би е продиктувано от желанието да се покажат повече наболели обществени теми от последните години. Признавам, че това е и единственото решение, което ме подразни, но отново бих могла да разбера причинте за него. И в крайна сметка всичко е направено с достатъчно вкус, за да не разваля цялостното впечатление от екранизацията.
Друго огромно предимство на сериала са актьорите, чрез които виждаме персоналжите на Инг като реални хора с истински емоции, недостатъци и съмнения. За пръв път почувствах страха и колебанието на Мия, усилията, които Елена полага, за да поддържа фасадата на перфектна майка и съпруга.
Кери Уошингтън, която е и част от продуцентския екип, е отново на висота. И макар че някои биха сравнили играта ѝ с тази от „Скандал“, според мен динамиките между нея и Рийз Уидърспун ѝ позволяват да покаже много по-дълбоки емоции, които няма как да оставят зрителя безучастен. Нейната Мия е много по-истинска, груба, гневна от тази в книгата, но това само ни позволява да я разберем по-добре.
Актьорската игра на Уидърспун също е брилятна. И да, няма как да избягаме от сравнението между ролята на приветлива съпруга от предградията, която така добре ѝ приляга в „Големите малки лъжи“, но моят съвет е да гледаме „Малки пожари навсякъде“ като съвсем отделен проект, който носи друг замисъл и послания и именно затова показва една различна страна от актрисата, която не бива да бъде подценявана.
Всъщност в сериала всеки герой от романа, дори персонажи като г-н Ричардсън (изигран отлично от Джошуа Джаксън), който остава почти невидим в книгата, получават своята възможност да заблестят на малкия екран. Отразени са и всички важни и болезнени теми, които Селест Инг повдига. Но още по-силно се набляга навъпросите, свързани с ролята на майката. Всяко нейно превъплъщение може да бъде видяно, вскяа нейна грешка – осмислена, всяка нейна болка – изживяна.
Както книгата, така и сериалът са увлекателно и емоционално пътешествие. Най-впечатляващо за мен обаче остава вниманието към детайла, което се забелязва от началото до края. Един съвет: не пропускайте финалните надписи на осми епизод и се заслушайте в песента на Ингрид Майкълсън.
Вълнувам се винаги, когато попадам на филми, книги, театрални постановки или каквото и да е творение, в което си личи с колко грижа е направено. А ако сте чели „Малки пожари навсякъде“ и гледате сериала с внимание, ще откриете именно това: смисъл във всяко изречение и всяка сцена, старание да направиш нещо не просто качествено и интересно, но цялостно, завършено… Може би донякъде несъвършено – историята на Мия и Елена ни показва, че нищо не е съвършено – но въпреки това, или менно заради това, може да бъде въздействащо и красиво.
Снимка към публикацията: Hulu
Прочетете ревюто на Цвети за книгата „Малки пожари навсякъде“ тук.
Можете да поръчате романа от Ozone.bg с 5% отстъпка, като ползвате код azcheta2020 при завършване на поръчката си.